HTML

Freebooter's Fate

Ez a blog a Freebooter's Miniatures skirmish játékát próbálja bemutatni.

Friss topikok

  • Barakis: Köszönöm! Nem titkolt célom, hogy kialakítsak egy kis játékoskört, aztán kiderül, hogy mi sikerül ... (2014.04.03. 22:31) Kezdetek

Címkék

Kezdetek

2014.04.02. 21:43 Barakis

Úgy döntöttem, hogy elindítom ezt a blogot, egyrészt saját magamat inspirálva, másrészt kicsit reménykedem abban, hogy más is kedvet kap hozzá.

Pár szó magáról a játékról:

A német Freebooter's Miniatures már jó ideje a piacon van, sokáig csak kis szériás fémfigurákat gyártottak, míg 2009 tájékán úgy döntöttek, hogy indítanak egy skirmish játékot. A Freebooter's Fate egy karibi világban játszódik, ami jól vegyíti a Karib Tenger Kalózait a Risen 2-vel. Goblin és "rendes" kalózok, birodalmiak és a Testvériség csapatai szerepelnek az alapkiadásban, amikhez felbérelhetünk zsoldosokat is, de az évek során két kiegészítő is érkezett, behozva az amazonokat és kultistákat. Maga a játék olyan, mint minden más tabletop wargame, pontszámokból kell egy kis sereget összerakni (amit itt aranynak neveznek). Az angolszász játékoktól eltérően itt centiben mérik a távolságokat, az ajánlott terep 120*120 centiméter, sűrű tereppel felszerelve. A játék kockák helyett kártyákat használ, illetve skirmish játékokhoz hasonlóan nagyon részletesen vannak kidolgozva a cselekedetek (mozgás különböző terepeken, úszás, létramászás, ugrás). Egy külön blogbejegyzésben megpróbálom MAXXXxxx írását közzétenni, ha engedélyezi, a játék megjelenésekor nagyon részletes leírásokat közölt.

Visszatérve a poszt eredeti céljához. Rokon segítségével beszereztem egy kezdőcsomagot. Elvi szinten postáznak világszinten, de nem akartam kockáztatni a magyar postával. Hosszas gondolkodás után egy Goblin Pirate kezdő szett, egy Pirate kezdődoboz és egy Pegarata figura került a kosaramba.

 

2.JPG

A csomag tartalmazott egy szabálykönyvet, egy csomag kártyát (40 Fate, 12 esemény, és 2*6 találat kártya), egy pontérték összegzőt egy összefoglalót, egy-egy kezdőszabályt a két dobozban sok szép fémfigurát, illetve hozzájuk az egységkártyákat. A szabálykönyv angol, a papírlapok és a kártyacsomagban lévő lapok kétnyelvűek, míg az egységkártyákat angolul és németül is megkaptam.

A képeken annyi változás van a kapott állapothoz képest, hogy a lapokat lelamináltattam és a kártyák védőfóliákat kaptak. A figurákat közben elkezdtem sorjázni, ami két meglepő felfedezéshez vezetett. Egyrészt a nagyobb különálló darabok szinte teljesen sorjamentesek, én legalábbis sok darabon nem találtam, míg a csonkokon lévő darabok igen vastagon érintkeznek, aminek hatására elég sokat kell faragni, illetve sikeresen szétvágtam a hüvelykujjamat.:)

Pár kép a csomagról:

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://freebootersfate.blog.hu/api/trackback/id/tr395891140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viharmadár, Vihar 2014.04.03. 22:00:38

Sok sikert! Nagyon sokáig szemeztem ezzel a játékkal én is, de játékostársak hiányában nem vágtam bele. Lehet, hogy most jön el az ideje...? ;)

Barakis 2014.04.03. 22:31:51

Köszönöm! Nem titkolt célom, hogy kialakítsak egy kis játékoskört, aztán kiderül, hogy mi sikerül belőle.
süti beállítások módosítása